Michał Kociankowski

Marketing dzieje się w umysłach, wiec powstaje z tego, co jest w umyśle – z jednej strony system, struktura, logika, z drugiej strony automatyzmy, ukryte głębokie struktury, równowaga w ciągłym ruchu. Nie mamy jednego modelu umysłu i nie mamy jednego modelu marketingu, prowadzimy ciągłe rozpoznanie bojem. Analiza, badania, strategia, taktyka, działanie, obserwacja i znowu analiza. Stare narzędzia bywają skuteczne, nowe narzędzia nie zawsze działają, wygrywa ten, kto znajdzie nowe dobre połączenia.

Od 1991 roku jestem badaczem, od 2005 strategiem, od 2015 organizacja, którą prowadzę, robi badania, strategie i komunikację, a od 2020 także branding. Po prostu cały czas uczymy się czegoś i sięgamy po coś nowego. Pracowałem w ARC, IQS i Y&R, jako badacz, kierownik zespołu, Research Counsulting Director, Client Service Director i Strategy Director. Współpracuję z konkursem Effie Polska od 2008 roku, jestem laureatem Effie, obecnie także członkiem Komitetu Effie, byłem jurorem i prowadziłem prace grup jurorskich. Od kilku lat prowadzę w ramach Effie szkolenia dla jurorów oraz dla zgłaszających. Od 2008 do 2018 byłem członkiem Zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Byłem wielokrotnie przewodniczącym komitetów organizacyjnych i rad programowych konferencji PTBRiO, w tym przez 5 lat, konferencji Cyber. Jestem wykładowcą SSM, SGH oraz Szkoły Consumer Intelligence PTBRiO, a także jednym z autorów opracowania „Badanie rynku”, które wkrótce ukaże się nakładem PWN.

Dołączam do MBS, ponieważ jest to najciekawsza i najbardziej profesjonalna inicjatywa szkoleniowa w dziedzinie marketingu, jaką znam. Program jest kierowany do osób chcących zajmować się marketingiem na najwyższym poziomie, skomplikowanym i solidnie opartym na wiedzy, ale zarazem błyskotliwym i skutecznym. Od 2008 roku pracują nad formularzami i procedurami konkursu Effie, aby rozwijać kulturę i precyzję myślenia marketingowego, wzmacniać postrzeganie marketingu jako kluczowego procesu tworzenia wartości firm, opartego na wiedzy i precyzyjnych narzędziach. Program MBS doskonale prezentuje taką właśnie sztukę uprawiania marketingu i komunikacji marketingowej.