Szymon Gutkowski

Moje Credo Zawodowe? Nigdy dotąd nie musiałem się nad tym zastanawiać, bo zawsze po prostu skupiam się na kolejnych zadaniach. Wierzę w ludzi. Szukam takich, które/którzy są w czymś dużo lepsze/lepsi ode mnie i pracujemy razem. Wierzę, że trzeba łączyć szerokie spojrzenie, wiedzę, obserwacje z różnych branż oraz dziedzin (nie tylko z biznesu) z konkretami i skutecznością w działaniu. W marketingu warto być strategiem i żołnierzem w jednym, albo nawigatorem i bosmanem.

Zarządzam agencją DDB Warszawa. Jestem członkiem Rady Dyrektorów Kaspi Banku w Kazachstanie oraz Komitetu Sterującego Euro EFFIE z siedzibą w Brukseli. Jestem absolwentem matematyki na UW i magistrem zarządzania – ukończyłem program Executive MBA Centrum Zarządzania UW i University of Illinois Urbana-Champaign. Jestem współzałożycielem, a także udziałowcem Grupy DDB, stanowiącej jeden z największych zespołów specjalistów (ponad 400 osób) działających w branży marketingu i reklamy w Polsce. Już we wczesnych latach dziewięćdziesiątych byłem jednym z pierwszych w Polsce strategów komunikacji marketingowej. Od tego czasu nieprzerwanie zajmuje się marketingiem i reklamą. Współtworzyłem wiele marek i ich strategie w kraju oraz za granicą. Realizowałem też duże projekty komunikacji społecznej na zlecenie kolejnych polskich Rządów. Jestem zaangażowany w działalność społeczną. W latach 2010-2016 i ponownie do lipca 2020 jestem członkiem zarządu Fundacji Batorego. W latach 2014-2018 byłem Prezesem Stowarzyszenia Agencji Komunikacji Marketingowej SAR. Jestem też Członkiem Rady Fundacji Projekt: Polska i Rady Fundatorów Fundacji Centrum Cyfrowe. W latach 2011-2015 byłem społecznym doradcą Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego.

Dlaczego dołączyłem do MBS by Effie? Bo jestem przekonany, że możemy się od siebie dużo nauczyć. Jedną z wartości takich programów jest zacieranie się ról. Okazuje się, że uczestnicy mogliby być prowadzącymi zajęcia i odwrotnie. Bo chciałbym wesprzeć MBS by Effie, żeby był najlepszym miejscem w Polsce do pogłębiania swojej wiedzy marketingowej.