
Anna Zimecka
Uwielbiam projekty, które przenikają się, uzupełniają wzajemnie, rozszerzają swój potencjał dzięki pewnej „inności”: innowacja ze sztuką, kreatywność z biznesem, efektywność z działaniami CSR i tak dalej… Łączenie wiedzy, doświadczenia i różnorodnych osób z ich talentami, wiedzą, doświadczeniem i bycie częścią tego procesu mnie samą rozwija.
Od 17 lat jako Project Director w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR odpowiadam za rozwój m.in. projektów Innovation, KTR, Effie. Wieloletnie doświadczenie pracy w komunikacji budowałam, pracując zarówno po stronie klienta, jak i w mediach, w marketingu, potem jako Dyrektor Marketingu i Sprzedaży, i PR (m.in. Levi’s, PlusRadio, Y&R). Pracowałam przy kampaniach reklamowych, komunikacyjnych i społecznych. Byłam dyrektorką Polskiego Festiwalu Reklamy oraz kuratorką wystaw (Annie Leibovitz, biennale ilustracja.pl, wystaw kampanii społecznych „Społeczeństwo” w CSW, wystaw prac Oliviero Toscaniego w CSW i inne). Jestem członkinią Zarządu Stowarzyszenia Przyjaciele MNW, czynnie zaangażowaną w projekty wspierające finansowo Muzeum. Jestem historykiem sztuki, architektem (praktykującym) oraz koordynatorem projektów kulturalnych, m.in. projektu „Muzeum Utracone”.
Konieczność wprowadzenia kategorii MBS do konkursu Effie przyszła mi do głowy podczas obrad jury Effie – najlepszej „szkoły”, jak mówią osoby zaangażowane, weryfikującej praktyczną wiedzę o komunikacji marketingowej. Kategoria powstała dzięki zaangażowaniu zespołu Effie oraz Prezesów Adama Pieńkowskiego, McDonald’s i Szymona Gutkowskiego, DDB. Podczas obrad w tej kategorii i rozmów, jakie miały miejsce, o nowych zadaniach stawianych przed marketerami przez zarządy firm, o nowych potrzebach marketingu, na które muszą odpowiedzieć agencje – uświadomiłam sobie, że sama kategoria to za mało, że musimy podjąć wyzwanie i stworzyć specjalny program edukacyjny! I właśnie o tym jest MBS by Effie. Pomysłem zaraziliśmy prezesów firm, którzy byli przewodniczącymi konkursu Effie oraz wieloletnich jurorów Effie, którzy chcieli razem z nami tworzyć ten Program.