
Dariusz Andrian
Jestem przekonany, że możliwość rozwoju jest jedną z kluczowych potrzeb człowieka i to na dodatek w wielu aspektach życia, nie tylko zawodowego, ale także społecznego i intelektualnego. Mam to szczęście, że ponad 20 lat mojego funkcjonowania w marketingu i komunikacji zbiegło się z bezprecedensowymi zmianami, które przyniosła rewolucja cyfrowa na nowo kreująca modele biznesowe, rynek mediów, a także transformująca potrzeby i doświadczenia konsumentów. Czuję się beneficjentem tych zmian, co zawdzięczam między innymi współpracy z niezwykle inspirującymi osobowościami, innowatorami chcącymi zmieniać świat. I tą wiedzą chciałbym się zarówno podzielić, jak i nakarmić w ramach Programu MBS by Effie, bo wierzę, że rozwój najlepiej stymuluje suma doświadczeń, zarówno własnych, jak i tych zbieranych od najlepszych praktyków.
W mojej praktyce zawodowej łączę dwie perspektywy, człowieka ukształtowanego zawodowo przez duże międzynarodowe firmy i współpracującego z największymi markami zarówno na polskim, jak i międzynarodowym rynku, ale także przedsiębiorcy współtworzącego i cały czas rozwijającego własną firmę. Przeprowadziłem fuzję lokalnej agencji komunikacji marketingowej z globalnym liderem reklamowym WPP i wiodącą agencją amerykańską VML, by następnie efektywnie zintegrować na lokalnym rynku wszystkie podmioty Grupy Y&R z własnym zespołem.
Kieruję ponad 350-osobowym zespołem VMLY&R Poland, który ma na swoim koncie już ponad 230 nagród branżowych, w tym pierwsze w historii Grand Prix dla polskiej agencji w konkursie Cannes Lions. Zdobyliśmy także tytuły Agencji Roku Cannes Lions w kategorii Good Track, Agencji Roku Effie, Agencji Roku KTR, Agencji Roku Innovation i Agencji Interaktywnej Roku IAB MIXX Awards. Zarządzany przeze mnie oddział VMLY&R zaliczono do najczęściej nagradzanych i najbardziej kreatywnych firm na świecie według The Drum World Creative Rankings 2020. Moja odpowiedzialność biznesowa wykracza poza lokalny rynek. Jestem członkiem kadry zarządzającej regionem EMEA. W ramach Executive Leadership Team wspieram oddziały VMLY&R i ich klientów w zakresie adaptacji nowych rozwiązań i transformacji cyfrowej. Kieruję także technologicznym Center of Excellence EMEA, oferującym klientom i partnerom fachową wiedzę, specjalistów i dostęp do skalowalnych rozwiązań z obszarów customer experience, mar-tech, e-comm i analizy danych.
Aktywnie działam na rzecz środowiska komunikacji marketingowej, najpierw jako członek Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, a od 2018 jako Prezes Zarządu. Od wielu lat wspieram rozwój najbardziej prestiżowego konkursu marketingowego w Polsce, czyli Effie, zarówno w Komitecie Organizacyjnym, jak i w pracach jury konkursu. Tu przez lata spotykałem najlepszych marketingowych praktyków tworzących i transformujących marki i biznes.
Uważam, że Program MBS by Effie gwarantuje wszystkim uczestnikom intelektualną przygodę w doborowym towarzystwie.