
Marta Jaskulska
Marketing ma sens tylko wtedy, kiedy działa. A działa, gdy jest efektywny. I choć budowanie marki to praca na emocjach i głęboko skrywanych, często nieuświadomionych motywacjach, jest to liniowy, logiczny, a także wbrew pozorom całkiem prosty proces. Ale tylko pod warunkiem, że przejdziesz przez wszystkie etapy procesu i nie zapragniesz go skrócić. Strategia ma bowiem tę niesympatyczną tendencję, że lubi się bardzo komplikować, gdy postanawiasz pobiec przez krzaki.
Jestem strategiem z 20-letnim doświadczeniem oraz psychologiem klinicznym z wykształcenia. Znajomość psychologii pozwala mi rozpoznawać ludzkie motywacje, aby w oparciu o nie budować silne marki i projektować skuteczną komunikację. Doświadczenie strategiczne pozwala mi dostrzegać wzorce tam, gdzie inni widzą chaos.
Doświadczenie zdobywałam w agencjach kreatywnych, a od ponad 10 lat prowadzę agencję strategiczną Brand Logic. Moje kompetencje obejmują doradztwo strategiczne i biznesowe na każdym etapie rozwoju marki, zarządzanie architekturą marki i portfelem produktów, wyprowadzanie marek z impasu komunikacyjnego. Prowadzę projekty strategiczne, wspieram klientów w zarządzaniu zmianą i we wprowadzaniu innowacji. Wprowadziłam na rynek kilkanaście marek, regularnie pracuję zarówno dla międzynarodowych korporacji (LOTTE Wedel, Procter & Gamble, Unilever, Nestlle, CEDC, Bacardi Martini, Skanska, Asahi), jak i lokalnych klientów (Kross, CCC, Adamed, Agora, DAX Cosmetics). Jestem laureatką nagród efektywności marketingowej Effie i wykładowcą w Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Dołączyłam do Programu MBS by Effie, ponieważ uważam, że marketing ma dziś największy problem… z marketingiem. W czasach zdominowanych przez obsesję krótkoterminowości, pracy bez klarownych celów, wskaźników i wiedzy, jak skutecznie zarządzać marką, szkoły takie jak MBS są po prostu niezbędne. Dlatego bardzo się cieszę, że mam okazję stać się częścią tego Programu.