MBS 4 edycja
ODRĘBNE MODUŁY SKŁADAJĄCE SIĘ NA CAŁOŚĆ
Program powstał, by odpowiedzieć na często zadawane pytania przez praktyków marketingu: co i jak marketer powinien robić, żeby być efektywnym w biznesie. Moduły są tak pomyślane, aby konsekwentnie przeprowadzić uczestnika przez kolejne etapy: 1. ANALIZA, OCENA, CELE, PROCES, 2. STRATEGIA – MARKA I BIZNES, 3. LUDZIE, 4. KOMUNIKACJA I INSPIRACJA. Szkoła nie ma na celu zademonstrowania sztywnego szablonu – modułowość zagadnień umożliwi przyjrzenie się aspektom zarządzania biznesem z różnych stron. Celem nadrzędnym jest bowiem doświadczenie nawyku elastyczności działania przy pełnej świadomości konsekwencji podejmowanych decyzji.
ELITARNA FORMA EDUKACJI I ROZWOJU
Na rynku dostępne są różnorodne formy edukacji dla marketerów takie jak: MBA, studia podyplomowe, kursy czy szkoły certyfikujące „twarde” umiejętności związane z ekonomią, biznesem czy zarządzaniem. Nie dają one jednak odpowiedzi na większość wyzwań stojących przed „nowym” marketerem: komunikacyjnych, biznesowych, organizacyjnych i kompetencyjnych. Tę lukę wypełnia Program MBS by Effie. Zajęcia prowadzone są wyłączenie przez praktyków biznesu, osoby posiadające umiejętności i wiedzę oraz drive do uczenia, ale także dzielenia się swoim doświadczeniem. Usłyszycie i zrozumiecie prezesów firm, jurorów kategorii MBS oraz konkursu Effie, mówiących o nowych formach działań koniecznych do wdrożenia w organizacji i uczących, jak marketing powinien na nie odpowiadać z punktu widzenia zarządu. Jako materiały szkoleniowe posłużą case’y Effie. Prowadzący zajęcia podzielą się doświadczeniem, wiedzą, wyzwaniami, z którymi muszą się mierzyć jako prezesi firm będący wcześniej szefami marketingu. Wykładowcami będą również wysocy rangą pracownicy agencji komunikacyjnych, którzy na co dzień doradzają marketerom. Poznacie i zrozumiecie wiele praktycznych aspektów skutecznego zarządzania zespołem w różnych obszarach, w tym w sytuacjach kryzysowych. MBS by Effie da możliwość spojrzenia wielowymiarowego na budowanie siebie i zespołu w organizacji: począwszy od samego działu marketingu, przez partnerów zewnętrznych, wewnętrznych interesariuszy, na prezesie firmy czy też „szefie szefa” skończywszy.
UNIKATOWY CASE STUDY
Nabytą wiedzę oraz umiejętności uczestnicy MBS będą mogli sprawdzać na bieżąco dzięki unikatowemu case study stworzonemu przez praktyków rynkowych w oparciu o ich własne doświadczenia. Jednak w odróżnieniu od innych podobnych ćwiczeń case MBS ewoluuje w czasie, stawiając – na różnych etapach Programu – kolejne nowe wyzwania i mnożąc wątpliwości. Sukces w biznesie tworzy się poprzez skuteczne budowanie wartości, podejmowanie skalkulowanego ryzyka oraz – co niemniej istotne – zarządzanie relacjami (w zespole i poza nim). Ze wszystkimi tymi aspektami roli lidera w organizacji uczestnicy MBS spotkają się w trakcie rozwiązywania case study. Obok koniecznej teorii zapewnimy maksimum praktyki opartej na konkretnych przykładach biznesowych. Unikatowa forma zajęć i procesu edukacji powoduje, że w ramach każdej części uczestnicy będą mieli okazję pracować również nad osobistymi kompetencjami, na tematach, które ich najbardziej interesują. To program nastawiony na doświadczanie i znajdowanie odpowiedzi.
DLA KOGO
Dla menedżerów średniego i wyższego szczebla, rozumiejących konieczność stałego samodoskonalenia się w warunkach zmieniających się modeli biznesowych, oczekiwanych nowych kompetencji osobistych i zespołowych, rosnących oczekiwań organizacji, dla których tradycyjne myślenie o roli marketera jest już niewystarczające. Program kierujemy również do pracowników agencji komunikacyjnych na co dzień pomagających klientom w prowadzeniu biznesu tak, by stali się ich partnerami rozumiejącymi zmieniającą się funkcję marketingu w firmach, zmieniających się zadań stawianych marketerom przez zarządy firm.
Nauczymy, jak współpracować w czasach coraz szybciej zachodzących zmian i wyzwań rynkowych oraz organizacyjnych.
DLA TYCH, KTÓRZY CHCĄ:
- Umiejętnie zarządzać budowaniem wiedzy i kompetencji w organizacji
- Podejmować decyzje w warunkach niepełnej informacji
- Kształtować wizję biznesową firmy i komunikować ją wewnątrz organizacji
- Stawiać i rozliczać cele krótko-i długookresowe
- Świadomie zarządzać P&L-em firmy
- Zarządzać kluczowymi procesami w dziale marketingu, w tym budowaniem strategii i egzekucji czy problem solvingu
- Weryfikować spójność myślenia strategicznego we wszystkich wymiarach – od pozycjonowania poprzez strategię portfela aż po dopasowanie KPI
- Budować siebie jako nowoczesnego lidera, świadomie rozwijającego kompetencje zespołu i sprawnie zarządzającego zmianą
- Kreować synergię na poziomie różnorodności postaw i umiejętności w zespole
- Skutecznie motywować zespół i rozwiązywać sytuacje konfliktowe
- Świadomie rekrutować nowych członków zespołu
- Zarządzać kryzysem
ZAPRASZAMY, JEŚLI:
• Masz co najmniej 10-letnie doświadczenie w pracy w organizacji na stanowisku menedżerskim
• Bezpośrednio odpowiadasz za kilka projektów marketingowych
• Pracujesz po stronie klienta lub po stronie agencji komunikacji marketingowej / consultingowej
Dlaczego Program MBS
Program MBS by Effie jest 150-godzinnym projektem edukacyjnym w trybie weekendowym.
Zapewnia poznanie, przećwiczenie, opanowanie wiedzy i umiejętności związanych z największymi wyzwaniami współczesnego marketera, czyli:
TWORZENIEM WARTOŚCI, ZAPEWNIENIEM DŁUGOFALOWEGO WZROSTU PORTFELA MAREK – jako osoby wpływająca na strategię firmy CMO zobowiązani są do analizy trendów rynkowych i potrzeb konsumenta oraz wykorzystywanie posiadanych danych w celu uzyskania długoterminowego zyskownego wzrostu firmy.
DOŚWIADCZENIEM ORAZ ROZUMIENIEM KLIENTA / KONSUMENTA – jako „głos” klienta wewnątrz organizacji CMO odpowiadają za identyfikację dotąd niezaspokojonych potrzeb klientów dzięki wykorzystaniu danych i dostępnych technologii. Za dostarczanie wyjątkowych, spersonalizowanych doświadczeń w ramach kanałów nie tylko komunikacji, także obsługi całego ekosystemu związanego z marką oraz konsumentem.
ZMIANĄ KULTURY ORGANIZACYJNEJ, ALE TAKŻE BYCIEM BIZNESOWO EFEKTYWNYM WIZJONEREM – skoncentrowaniem organizacji na kliencie, na byciu kreatywnym, innowacyjnym, skutecznym we współpracy i zarządzaniu, przekonywującym interesariuszy „siewcą idei”.
POKAZYWANIEM NOWYCH PERSPEKTYW WZROSTU – dla swoich organizacji poprzez śledzenie nawet najbardziej subtelnych zmian na rynku, pogłębioną analityką pozwalającą na przewidywanie nadchodzących trendów oraz na sygnalizowanie potencjalnych zagrożeń, także zwracanie uwagi całej organizacji na rynek, branżę, marki oraz klientów.
BYCIEM LIDEREM – nie działa sam, tylko buduje zespół i angażuje każdego członka zespołu do współpracy. Umie rozdzielić zadania w zespole zgodnie z kompetencjami każdej osoby.
Pobierz Broszurę:
Wyślij link do pliku: