Magdalena Kosińska

W marketingu najbardziej pociąga mnie możliwość tworzenia nowych rozwiązań, których trafność weryfikują prawdziwi ludzie, czyli konsumenci. Wierzę, że w tym zawodzie trzeba umieć łączyć logikę i dyscyplinę działania z umiejętnością opowiadania historii i …intuicją. Pracuję w biznesie, bo jest on dla mnie jak nieustająca partia szachów – z tą różnicą, że reguły gry zmieniają się praktycznie z każdym ruchem, co czyni ją fascynującym doświadczeniem.

Doświadczenie zdobywałam w wielu międzynarodowych firmach, pracując zarówno na markach lokalnych, jak i globalnych. Reckitt Benckiser nauczył mnie myślenia o biznesie przez pryzmat trudnej kategorii, jaką były proszki do prania. W Kraft Foods miałam okazje pracy na regionalnych projektach strategicznych i w praktyce zrozumiałam, na czym polegają wyzwania pracy z zespołem „na odległość”. W Żywiec Zdrój dano mi szansę stworzenia od podstaw nowej marki i to również tutaj zaliczyłam najbardziej spektakularną porażkę w swoim dorobku, co dobitnie pokazało mi, jak ważna jest pokora w naszym zawodzie (mimo wszystkich pozytywnych badań rynkowych). W Wedlu urodził się Wargorr i cały pomysł na markę Wedel – z efektów tej kampanii jestem szczególnie dumna, choć posypały się za nią na mnie gromy. W L’Oreal zderzyłam się ze specyfiką rynku aptecznego, skrajnie różnego od znanego mi FMCG. Od 2018 roku pracuję jako Dyrektor Marketingu w Philips Polska, gdzie zarządzam portfelem produktów w 9 różnych kategoriach w ramach jednej marki parasolowej. Moje zespoły zdobyły kilka statuetek Effie. Byłam też dwukrotnie jurorem w konkursie, a w 2019 roku przewodniczyłam jednej z grup.

MBS by Effie to szkoła, która daje szansę korzystania z nauki wybitnych praktyków – ludzi, którzy doświadczyli w biznesie zarówno sukcesu, jak i porażki, i potrafią o nich nie tyko opowiedzieć, ale też o nich dyskutować. Dla mnie to nie będzie kolejna seria wykładów, która opiera się na akademickich podstawach – tylko fascynująca podróż „od kuchni” do świata biznesu, wyborów strategicznych i ich konsekwencji.