Harmonogram zjazdów

O Programie MBS by Effie 

ODRĘBNE MODUŁY SKŁADAJĄCE SIĘ W CAŁOŚĆ

Program powstał, by odpowiedzieć na często zadawane pytania przez praktyków marketingu: co i jak marketer powinien robić, żeby być efektywnym w biznesie. Moduły są tak pomyślane, aby konsekwentnie przeprowadzić uczestnika przez kolejne etapy:
1. ANALIZA, OCENA, CELE, PROCES,
2. STRATEGIA – MARKA I BIZNES,
3. LUDZIE,
4. NOWE TECHNOLOGIE.

Szkoła nie ma na celu zademonstrowania sztywnego szablonu – modułowość zagadnień umożliwi przyjrzenie się aspektom zarządzania biznesem z różnych stron. Celem nadrzędnym jest bowiem doświadczenie nawyku elastyczności działania przy pełnej świadomości konsekwencji odejmowanych decyzji.

UNIKATOWY CASE STUDY

Nabytą wiedzę oraz umiejętności uczestnicy MBS będą mogli sprawdzać na bieżąco, dzięki unikatowemu case study stworzonemu przez praktyków rynkowych w oparciu o ich własne doświadczenia. Jednak w odróżnieniu od innych podobnych ćwiczeń case MBS ewoluuje w czasie, stawiając – na różnych etapach Programu – kolejne nowe wyzwania i mnożąc wątpliwości. Sukces w biznesie tworzy się poprzez skuteczne budowanie wartości, podejmowanie skalkulowanego ryzyka oraz – co niemniej istotne – zarządzanie relacjami (w zespole i poza nim). Ze wszystkimi tymi aspektami roli lidera w organizacji uczestnicy MBS spotkają się w trakcie rozwiązywania case study. Obok koniecznej teorii zapewnimy maksimum praktyki opartej na konkretnych przykładach biznesowych. Unikatowa forma zajęć i procesu edukacji powoduje, że w ramach każdej części uczestnicy będą mieli okazję pracować również nad osobistymi kompetencjami, na tematach, które ich najbardziej interesują. To program nastawiony na doświadczanie i znajdowanie odpowiedzi.

Szczegółowy program

Pobierz Harmonogram
Pobierz

Wyślij link do pliku:

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR dla celów marketingowych SAR.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR informacji handlowych za pośrednictwem wybranych przeze mnie poniżej kanałów komunikacji (zgodnie z art. 10 ustawy z 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną) oraz na wykorzystywanie przez SAR telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego w rozumieniu ustawy z 16.07.2004 r. Prawo komunikacyjne:

KLAUZULA INFORMACYJNA

KLAUZULA INFORMACYJNA Jeśli wyraziła Pani/Pan zgodę na otrzymywanie informacji handlowej poprzez którykolwiek ze wskazanych kanałów komunikacji, informujemy, że: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR z siedzibą w Warszawie, ul. Czerska 8/10, 00-732 Warszawa, zarejestrowane w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego (XIII Wydział Gospodarczy) pod numerem KRS 0000177032, NIP 526-23-97-001, REGON 016102001 e-mail: rodo@sar.org.pl („Administrator”). 2. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłania informacji handlowej stanowiącej marketing bezpośredni usług Administratora, za pośrednictwem wskazanych przez Panią/Pana kanałów komunikacji jako prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora. 3. Na cele wskazane w pkt. 2 powyżej przetwarzane są następujące dane osobowe: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu („Dane”). 4. Dane będą przetwarzane przez Administratora do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody na otrzymywanie informacji handlowej. 5. Dane są chronione środkami technicznymi i organizacyjnymi, aby zagwarantować odpowiedni poziom ochrony, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 6. Administrator nie pozyskuje Danych od podmiotów trzecich lub ze źródeł powszechnie dostępnych i przetwarza wyłącznie Dane podane przez Panią/Pana. 7. Dane mogą być udostępniane podmiotom, które świadczą na rzecz Administratora usługi informatyczne i inne niezbędne usługi zewnętrzne. Dane mogą być przekazane organom publicznym lub jednostkom prywatnym, jeśli taki obowiązek wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego. 8. Podstawą przetwarzania Danych jest art. 6 ust. 1 lit. a) oraz f) Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do uzyskania informacji na temat przetwarzania Danych, w tym o kategoriach przetwarzanych danych i ewentualnych odbiorcach Danych; żądania skorygowania nieprawidłowych Danych lub uzupełnienia niekomplenych Danych; żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania Danych – na zasadach opisanych w RODO; złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania - na zasadach opisanych w RODO; przenoszenia Danych – poprzez otrzymanie Danych od Administratora w formacie umożliwiającym ich przekazanie wybranemu podmiotowi trzeciemu; złożenia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa) – w przypadku stwierdzenia, że Dane są przetwarzane sprzecznie z prawem. 10. Ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie Danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Zgoda może być wycofana poprzez wysłanie oświadczenia o cofnięciu zgody na adres email: rodo@sar.org.pl, listownie na adres: ul. Czerska 8/10, 00-732 Warszawa. 11. Dane nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji ani profilowaniu. 12. Wszelkie wnioski, pytania i żądania związane z przetwarzaniem Danych powinny być kierowane na adres: rodo@sar.org.pl

EFEKTYWNOŚĆ JEST PIĘKNA

  • ZJAZD INAUGURUJĄCY 3 EDYCJĘ SZKOŁY MBS BY EFFIE
  • WYKŁAD INAUGURUJĄCY
  • Analiza najciekawszych case’ów Effie w wybranych kategoriach biznesowych

MODUŁ 1 – ANALIZA, OCENA, CELE, PROCES

ANALIZA I OCENA SYTUACJI W KONTEKŚCIE CONSUMER CENTRICITY

  • Perspektywa konsumenta w historii marketingu. Product oriented marketing vs consumer oriented marketing
  • Pojęcia i ich sieci – koncept mapy ladderingowej
  • Siła schematów poznawczych i ich wpływ na narrację marki
  • „Power of small data” – praktyczne przykłady, kiedy zachowania mówią więcej niż liczby
  • Model kształtowania preferencji konsumenta
  • WYKŁAD GUEST SPEAKERA: „Jakie wymierne korzyści dla biznesu niesie ze sobą podejście „consumer centricity” i co ono oznacza w praktyce? Jak buduje się je w działach poza marketingiem?”

ROLA NARZĘDZI CRM I PROGRAMÓW LOJALNOŚ-CIOWYCH W PROCESIE BUDOWANIA BIZNESU

    • Rola programu lojalnościowego i CRM wobec marki
    • 5 kroków w procesie tworzenia systemu „wymiany wartości”

    z konsumentem

    • Największe wyzwania związane z omnidostępnością / mnogością danych.
    • Case study IKEA
    • Klientocentryczność – najczęstsze pytania i problemy oraz sposoby ich rozwiązania w organizacji na praktycznych przykładach

ANALIZA I OCENA SYTUACJI w KONTEKŚCIE STRATEGICZNYCH DECYZJI BIZENSOWYCH

  • Jakie źródła danych wykorzystać w procesie oceny stanu wyjściowego?
  • Praktyczne podejście do analizy stanu wyjściowego – przydatne narzędzia i formaty
  • Struktura modelowego Fact Booka – co musi wiedzieć CMO, a co jest zbędne, czyli jak nie utonąć w gąszczu danych
  • Analiza potencjałów i szans – metody formułowania wniosków na praktycznych przykładach.
  • Podejmowanie decyzji w warunkach niepełnej informacji – określenie warunków koniecznych, obszary “skalkulowanego ryzyka”
  • Agregacja – synergia – KPI czyli jak zarządzać wiedzą w organizacji i rozliczać z efektów

WYTYCZANIE CELÓW
  • Jak ustawić cele, żeby nie pozostały tylko na papierze.
  • Wizja biznesowa vs cele biznesowe
  • Kiedy ustawiać cele długoterminowe, a kiedy krótkoterminowe?
  • Cele SMART, kaskadowe ustawianie celów – umiejętność rozpoznawania i określania wyzwań w kontekście celów
  • Jak „zabrać ze sobą” w podróż innych interesariuszy (np. sprzedaż, finanse…)
  • Jak skutecznie komunikować cele wewnątrz organizacji, jak radzić sobie z przeciwnościami, oporem?

FINANSE DLA NIEFINANSISTÓW

  • Definicje i zależności związane z zarządzaniem P&L-em w organizacji
  • Czytanie P&L-a krok po kroku
  • Źródła i rodzaje kosztów
  • Jeden P&L, różne punkty widzenia – kluczowe wskaźniki efektywności z punktu widzenia działu marketingu, sprzedaży i finansów
  • Wyznaczanie celów w ramach P&L i ich konsekwencje dla strategii biznesowej na praktycznych przykładach

NIE ZAWSZE ZACZYNAMY OD ZERA CZYLI STRUKTURALNE PODEJŚCIE DO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW WG METODOLOGII LEAN

  • Metodologia PRIDE – w teorii i na podstawie case study
  • Zasada 5”Why” w poszukiwaniu źródeł problemu biznesowego
  • Mapowanie procesu – “value streaming” jako szybki sposób ustalenia, co nie działa
  • Konstruowanie “daily management board” do monitorowania postępów
  • Idea Kaizen – czy to działa we współczesnym biznesie
  • Standardy (i standaryzacja) w pracy menedżerskiej

PRZEPROWADZENIE ORGANIZACJI PRZEZ ZMIANĘ + WARSZTAT PRAKTYCZNY

  • WYKŁAD GUEST SPEAKERA: „Przeprowadzenie organizacji przez zmianę”
  • WARSZTAT PRAKTYCZNY – na podstawie case’u biznesowego uczestnicy przećwiczą umiejętności związane z:
    • analizą i segregacją danych
    • metodami projektowania celu nadrzędnego / wizji biznesowej
    • ustalajaniem celów SMART w ujęciu krótkoterminowym i długo-terminowym

Moduł 2: Strategia: Marka i Biznes

PODSTAWY MARKETINGU BEHAWIORALNEGO I TEORII ARCHETYPÓW

  • Podstawy marketingu behawioralnego i jego wpływ na decyzje strategiczne
  • Mechanizmy sterujące zachowaniem ludzi. Percepcja vs rzeczywistość
  • Zmienność preferencji i skróty myślowe
  • Wykorzystanie narzędzi marketingu behawioralnego na prakycznych przykładach
  • Archetypy marek jako podstawa storytellingu
  • Przełożenie archetypów na działania marek
  • Ćwiczenie praktyczne – dobór archetypów do marek

POZYCJONOWANIE MARKI

    • Brand purpose, czyli łatwo wyjaśnić, trudniej stworzyć. Dobre

    i złe przykłady brand purpose

    • Czym jest, a czym nie jest pozycjonowanie marki i dlaczego warto to wiedzieć?
    • Kluczowe elementy składające się na pozycjonowanie marki – jak na nie patrzeć, jak tworzyć i jak oceniać / weryfikować
    • Jak pozycjonowanie marki ma się do innych filarów strategii: wizji, misji, celów? Jak wpływa na wybór taktyk?
    • Pozycjonowanie a strategia portfela – czy to się łączy?

STRATEGIA PORTFELA

  • „Ustawianie” strategii portfelowej firmy i zasady przyjmowania kryteriów do budowy strategii portfelowych
  • Jak ustawić portfel marek, by był zgodny z wizją i celami całej firmy?
  • Ustalanie kryteriów wewnętrznych i zewnętrznych pod kątem strategii portfelowych – strategiczne myślenie „finansowe”
  • Jak zastosować zasady dotyczące strategii portfelowych w mniejszych organizacjach i start up’ach?
  • Analiza portfela i strategii portfelowej – perspektywa biznesowa: marketingowa, finansowa, produktu
  • Jak postępować w przypadku portfela jednoproduktowego – jednej marki w portfelu? (strategie ofertowe)
  • Jak skutecznie bronić przyjętych strategii oraz jak skutecznie komunikować strategię i sprawić, by firma nią żyła?

BUDOWANIE STRATEGII MARKI, ŚCIEŻKA DECYZYJNA KONSUMENTA (CDJ)

  • Diagnoza sytuacji przed rozpoczęciem procesu
  • Struktura pracy nad strategią i praktyczne sposoby określania: strategic value consumer, source of business, benefit ladder, brand’s proposition, marketing challenge, communication goal
  • Elementy strategiczne marki vs wizja biznesowa i pozycjono-wanie marki
  • “Power questions” weryfikujące strategię marki
  • Przedstawienie podstawowych modeli formułowania ścieżek decyzyjnych konsumenta
  • Sposoby określania “triggers & barriers” na każdym etapie CDJ
  • Znaczenie CDJ dla strategii biznesowej i komunikacyjnej na podstawie case study CDJ wybranej kategorii produktowej

MIERZENIE WYNIKÓW, CZYLI JAK OCENIĆ EFEKTYWNOŚĆ DZIAŁAŃ

  • Narzędzia mierzenia efektywności
  • Poprawne stawianie KPIs względem celów oraz sposoby ich monitorowania
  • Jak radzić sobie w praktyce z czterema kryteriami oceny efektywności: wyzwaniem strategicznym i przyjętymi celami, ideą komunikacyjną, rozwinięciem idei w działania reklamowe, efektami komunikacji
  • Perspektywa Effie jako jednej z miar efektywności
  • Czy i w jakim stopniu miary efektywności zależą od wielkości budżetu (duży / ograniczony / brak)?

WARSZTAT PRAKTYCZNY

  • Na podstawie case’u biznesowego uczestnicy szkoły przećwiczą umiejętności związane z:
    • wyborem archetypów marek
    • projektowaniem pozycjonowania marki
    • wyborem strategii portfela
    • budową argumentacji uzasadniającej strategiczne wybory
    • ustalaniem KPI

A CO ZROBIĆ, KIEDY… CZYLI ZARZĄDZANIE MARKĄ W KRYZYSIE

  • VUCA, „uncertainty is the name of the game”
  • Kryzys jako szansa dla dobrego marketera
  • Przykłady, badania, analizy i inspiracje ze świata
  • Zarządzanie marką w kryzysie w 5 krokach
  • Kryzysowa komunikacja
  • Myślenie długofalowe
  • WYKŁAD GUEST SPEAKERA: „Czy i jak kryzys może wzmocnić organizację”

Moduł 3: Ludzie

BUDOWANIE SIEBIE I ZESPOŁU W ORGANIZACJI

  • Rola lidera w organizacji a “samotność szefa”
  • Budowanie pozycji zespołu w organizacji
  • Kompetencje i postawy, które stworzą drużynę. Czy wiesz kogo i dlaczego potrzebujesz?
  • Gdzie i dlaczego szukać różnorodności i jak z nią sobie radzić?
  • Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna
  • W ramach zajęć uczestnicy przepracują 2 typy case studies:
    • tworzenie zespołu projektowego
    • rozwiązywanie sytuacji konfliktowej

W CO SIĘ GRA W ORGANIZACJI?

  • Systemowe myślenie o organizacji i ćwiczenia umiejętności komunikowania swojej roli i wizji w organizacji
  • Kluczowe elementy analizy systemowej i jej konsekwencje dla budowania jakości współpracy działu marketingu z innymi działami w organizacji
  • Praca warsztatowa (sytuacje własne) w zakresie przekonywania do strategii

PROWADZENIE INNYCH W ROZWOJU. NAWYKI MENEDŻERA

  • Doskonalenie relacji “szef-podwładni”. Trudne decyzje, mediacje i negocjacje
  • Modele ułatwiające zarządzanie zmianą w zespole
  • Motywowanie pracowników, gdy awans pionowy nie jest możliwy
  • Pętla nawyku i jak to się ma do rytuału?
  • Zwiększaniu produktywności swojej i zespołu – praktyczne rozwiązania
  • Proces dickensowski czyli ile Cię kosztują (i Twój zespół) obecne przekonania i co z tym możesz zrobić?
  • Jak radzić sobie poprzez nawyki z typowymi problemami w pracy szefa? Jak użyć nawyku do kreatywnego spojrzenia na nowy problem?
  • WYKŁAD GUEST SPEAKERA: „Siła nawyku w pracy menedżera i szefa zespołu”

INFORMACJA ZWROTNA W PRACY MENEDŻERA. FEEDFORWARD

  • Cele korzystania z informacji zwrotnej: motywacja, korekta, rozwój
  • Cykl rozmów korygujących / korekcyjnych
  • Schematy informacji zwrotnych
  • Różnice indywidualne w podejściu do informacji zwrotnej
  • Trening korzystania z informacji zwrotnych dopasowanych do celu i kontekstu sytuacji
  • Feedforward jako uzupełnienie narzędzi komunikacyjnych
  • Zastosowania feedforwardu do wymiany doświadczeń w zespole

WARSZTAT PRAKTYCZNY

  • CASE STUDY – BUDOWANIE ZESPOŁU
    • znając strategię biznesową firmy, uczestnicy na podstawie opisów w ramach briefu zaproponują optymalną strukturę zespołu marketingowego dla firmy i zbudują argumentację na jej poparcie

TECHNOLOGIA W MARKETINGU I O TYM, JAK POŁĄCZYĆ TE DWA ŚWIATY

  • Jakie technologie można i warto rozwijać w obszarze marketingu?
  • Co kryje się pod słowem MarTech?
  • Jak i po co automatyzować marketing?
  • Jakich technologii i procesów potrzebujemy, żeby zaadresować hasła takie, jak Real time czy personalizacja?
  • Dlaczego technologia burzy silosy i pozwala tworzyć kulturę współpracy? Jak rozmawiać z IT?

ECOMMERCE

  • 6 obszarów, które odpowiedzą na najważniejsze pytania, przed jakimi staniesz chcąc skalować sprzedaż przez internet:
    • dokąd zmierza ecommerce i jakich zmian w ekosystemie sprzedaży online możemy spodziewać się w nadchodzących latach?
    • jak rozpoznać i zrozumieć, czego oczekują nasi klienci i potencjalni klienci?
    • jak i gdzie komunikować się z nimi, aby optymalizować efektywny koszt pozyskania sprzedaży?
    • jak budować lojalność i Customer Lifetime Value?
    • jakie narzędzia dobrać, aby zrealizować krótko i długo-terminowe cele?
    • jak mierzyć efekty prowadzonych działań?

NOWE MODELE BIZNESOWE I METODY PRACY NAD NIMI

  • Lista TOP10 modeli i czy można coś jeszcze zdefiniować?
  • Poszukiwanie hybrydowych rozwiązań, a może jednak walczyć zgodnie z koncepcją KISS?
  • Czy jest jeden sposób na identyfikację optymalnego modelu w Twojej domenie biznesowej?
  • Kiedy model zawłaszczania modelu z innej branży może być wyzwalaczem zmian
  • Metoda 4 pytań: Who, What, How, Why
  • Alternatywy i inspiracje
  • WYKŁAD GUEST SPEAKERA

SESJA EGZAMINACYJNA

SESJA KOLAUDACYJNA

WYKŁAD GUEST SPEAKERA: „Konsekwentne podejście klientocentryczne i bezkompromisowe wprowadzanie pomysłów marketingowych łamiących utarte reguły kategorii”